Фінал першага рэспубліканскага конкурсу “Выхаваць Чалавека”, урачыстая цырымонія прайшла ў Нацыянальным мемарыяльным комплексе»Храм-помнік у гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, якія паслужылі ў выратаванні Айчыны нашай ". Конкурс праводзіўся ў мэтах выяўлення, абагульнення і распаўсюджвання лепшага вопыту работы ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі ў развіцці сістэмы духоўна-маральнага і патрыятычнага выхавання. Удзельнікамі сталі ўстановы адукацыі Рэспублікі, якія найбольш эфектыўна працуюць у галіне духоўна-маральнага і патрыятычнага выхавання. Рэспубліканскаму (фінальнаму) этапу конкурсу папярэднічалі абласныя і гарадскі этап, праведзеныя ва ўсіх рэгіёнах краіны і Мінску. Пераможцамі Мінскага гарадскога этапу конкурсу сталі 3 установы адукацыі-Гімназія № 15, сярэдняя школа № 207 імя Героя Беларусі Мітрапаліта Філарэта і спецыяльная школа №14. Перамога дасталася адразу двум педагагічным калектывам: камандзе гімназіі №10 імя мітрапаліта Філарэта (Вахрамеева) з Гродна і камандзе гімназіі №15 г Мінска. У цырымоніі ўзнагароджання прынялі ўдзел намеснік міністра адукацыі Кацярына Пятруцкая і мітрапаліт Мінскі і Заслаўскі Веніямін, Патрыяршы Экзарх усяе Беларусі."Першымі быць складана. Вы першымі прадставілі свой неацэнны вопыт па фарміраванні духоўна-маральных якасцей асобы падрастаючага пакалення. Ваш вопыт будзе распаўсюджаны па краіне, ён павінен дайсці ў кожную ўстанову адукацыі. Я прашу вас не спыняцца на дасягнутым, рухайцеся наперад па шляху духоўнай і маральнай асветы нашай моладзі", - вітала суперфіналістаў Кацярына Петруцкая.Мітрапаліт Веніямін адзначыў, што праца выхавальніка нялёгкая. "Ён працяглы ў часе і бесклапотны, уключае ў сябе шматлікія моманты, якія вызначаюць поспех справы. Яго можна параўнаць з цяжкасцю садоўніка, які павінен правільна высадзіць расліну, абагнаць, ўгнойваць, праполваць, паліваць, клапаціцца, каб сонца не паліла яго празмерна, казуркі не шкодзілі, птушкі не дзяўблі плён. Шмат небяспек, шмат клопатаў, але заўсёды праца, калі ён ад сэрца, ад душы, дазваляе знаходзіцца на шляху вырашэння праблем. Важна пры гэтым, каб былі аднадумцы, каб садоўнік быў не адзін, а ў яго была каманда, тады будзе поспех. Вядома, людзі, адданыя сваёй справе, радуюцца працам у надзеі, што будзе добры вынік. А калі збіраюць багаты ўраджай, то на гэтым не сканчаюць сваю працу. Яны думаюць, куды яшчэ можна развівацца. Гэта працэс творчы, ён ўлічвае многія фактары і патрабуе адданасці справе, тады будзе вынік. Хочацца пажадаць усім педагогам нашай краіны поспеху ў гэтым важным і адказным служэнні, якое вызначыць у будучыні поспехі і нашай прамысловасці, і эканомікі, і касманаўтыкі. Бо чалавек, выхаваны на духоўна - маральных асновах беларускага народа, мае добрыя карані, ён сілкуецца ад соку зямлі сваёй і мае спадзяванне на Госпада, таму і добры вынік", - падкрэсліў Уладыка. Дырэктар гімназіі №15 Мінска Элада Уласенка распавяла, што на конкурс каманда ўстановы прадставіла сістэму работы па духоўна-маральным і патрыятычным выхаванні. "Гімназія ўжо больш за 30 гадоў працуе ў гэтым кірунку. Усё пачыналася з эстэтычнай адукацыі-нашага ўзорнага калектыву"Журавінка". Зараз у гімназіі працуе гарадскі рэсурсны цэнтр духоўна-маральнага і патрыятычнага выхавання, на базе якога рэалізуецца мноства праектаў. Адзін з іх - "#Карані", які мае некалькі кірункаў. Напрыклад, "# КараніПерамога " - праект, які ўключае віртуальную кнігу памяці, дзе навучэнцы, бацькі, педагогі распавядаюць пра членаў сваёй сям'і, якія ваявалі, вызвалялі Беларусь, былі падвергнуты генацыду. Рэалізуецца таксама праект-“Інтэрактыўная карта” гонар за Беларусь і карта"Свята-Мікалаеўскія храмы". У рамках першага кожны клас збірае інфармацыю пра рэгіёны Беларусі, адкуль родам бацькі навучэнцаў альбо педагогі, мы гаворым пра славутасці, знакавыя месцы, прамысловасць рэгіёна. Усё гэта мы акумулявалі на сайце і зрабілі інтэрактыўную карту. Акрамя таго, навучэнцы вывучылі каля 60 храмаў Беларусі. Мы наведваем кожны, вывучаем яго гісторыю, а інфармацыю размяшчаем на інтэрактыўнай карце. Прадуктам рэсурснага цэнтра стаў музейны пакой "Памяць нашчадкаў", дзе ўсе экспанаты прадастаўлены сем'ямі нашых навучэнцаў і педагогаў. Ёсць экспазіцыя, прысвечаная вайне, побыце, генацыду беларускага народа. Экскурсаводамі з'яўляюцца самі навучэнцы. На прыкладзе сваёй сям'і дзеці вывучаюць гісторыю краіны. Мы спадзяемся на выхаванне гарманічнага, духоўна-маральнага дзіцяці-патрыёта нашай краіны. А ў гэтым працэсе самае галоўнае - сістэмнасць. Важна стварыць такую сераду, у якой дзіця не проста чуе, але паспрабуе ўсё, адчуе гэта. Калі дзеці пражываюць гісторыі сем'яў сваіх аднакласнікаў, яны не могуць заставацца абыякавымі і пачынаюць па-іншаму ставіцца да падзей, звязаных з нашай краінай", - праінфармавала яна. Для ўдзельнікаў конкурсу супрацоўнікі дзяржаўнай установы" Беларускі культурны цэнтр духоўнага Адраджэння" правялі экскурсію па Крыпце, пастаяннай экспазіцыі" Музей Памяці", Храму Святочнага Набажэнства.
Па матэрыялах БелТА