Адкрыццё выставы "Мы толькі сведкі на гэтай зямлі". Творчая сустрэча з аператарам А.Забалоцкім
Адкрыццё выставы прайшло падчас XXX Мінскага міжнароднага кінафестывалю "Лістапад" і прымеркавана да 100-годдзя беларускага кінематографа. Як расказалі арганізатары, мэта выставы — расказаць аб асобах, якія стваралі айчынны кінематограф сусветнага ўзроўню, перадаць іх унутраны свет, бачанне прыгажосці, кадра. Удзельнікамі творчай сустрэчы сталі Арэндарэвіч А.М., старшыня Беларускага Саюза кінематаграфістаў, Копелеў А.І. афіцыйны прадстаўнік Клуба праваслаўных мецэнатаў у Рэспубліцы Беларусь, Зайцаў Д.Я., беларускі кінарэжысёр, сцэнарыст, заслужаны дзеяч мастацтваў Беларускай ССР, протаіерэй Аляксій Васін, клірык Усіхсвяцкай Парафіі г Мінска і інш. Экспазіцыя адкрылася творчай сустрэчай з аператарам Анатолем Забалоцкім. А асаблівым эксклюзівам стаў паказ закрытага рабочага матэрыялу прэм'еры, якая рыхтуецца, — аўтабіяграфічны фільм Анатоля Забалоцкага «Жыццё ў прафесіі». Сам аўтар расказаў, як вядзецца праца над карцінай і чаму падзеі паказаны менавіта так. Загадчыца аддзела экранных мастацтваў Цэнтра даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры Нацыянальнай акадэміі навук Антаніна Карпілава адзначыла, што выстава іграе асаблівую ролю — знаёміць з найвышэйшым узроўнем візуальнай культуры, якая фарміравалася ў 1960-я гады, калі Анатоль Забалоцкі прыйшоў на кінастудыю "Беларусьфільм". «У гэтым сэнсе фільмы, якія ён здымаў на беларускай кінастудыі, адрозніваюцца асаблівай якасцю візуальнага рашэння. Я, напрыклад, успамінаю фільм "Апошні хлеб", які мы доўга прабівалі для аблічбоўкі і які нядаўна паглядзелі ў кінатэатры "Перамога". Ён і зараз выглядае сучасна. Гаворка ідзе пра адну ноч на цаліне, прычым здымалі ў начным рэжыме. Гэта надзвычай унікальная здымка, якая патрабуе асаблівых намаганняў ад аператара. І калі глядзіш вось гэтую фотавыставу, разумееш, якія геніяльныя майстры паднімалі нашу беларускую кінацаліну. Кіназнаўцы і некаторыя кінематаграфісты лічаць 1960-я гады залатым стагоддзем беларускага кіно. І пра гэта вельмі важна памятаць, асабліва ў год 100-годдзя нашага кіно», - сказала яна.
Антаніна Карпілава падкрэсліла, што Анатоль Забалоцкі таксама і выбітны фотамастак. «Калі глядзіш на створаныя ім працы, асабліва фотапартрэты, разумееш, што яны геніяльныя. Пяром фотааб'ектыва ты бачыш глыбіню характару. Калі глядзіш краявіды, то гэта, безумоўна, некалькі планаў. Гэта такая перадкамерная рэальнасць, якая мае глыбіню прасторы і нясе вялікую сэнсавую нагрузку. Фотапартрэты - гэта, вядома, яго канёк. Яго чорна-белая фатаграфія валодае масай адценняў шэрага, змрочнага. Гэта цэлая палітра, якая знаходзіцца паміж чорным і белым колерамі», - адзначыла яна. Яшчэ адным удзельнікам творчай сустрэчы стаў вядомы гукарэжысёр, прадзюсер Віктар Морс. Ён адзначыў, што такія выстаўкі павінны стаць для Беларусі звычайнай справай. «Людзі павінны ўвесь час датыкацца да культуры. Таму мне здаецца, што гэтыя выставы - выдатная ідэя. Чым больш іх будзе, тым лепей для людзей, лепей для юнага пакалення. Кінематограф - гэта асоба краіны. Якое кіно будуць бачыць іншыя, такое і будзе складацца ўяўленне аб краіне», - дадаў ён. Віктар Морс таксама адзначыў, што падобныя выставы - неабходная частка фестывалю. Менавіта дзякуючы такім сустрэчам і выставам «Лістапад» не проста конкурс на лепшы фільм, а сапраўды міжнародны фестываль, напоўнены сустрэчамі і знаёмствамі. Экспазіцыя размясцілася ў выставачным павільёне "Буквіца" Нацыянальнага мемарыяльнага комплексу "Храм-помнік у гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, , якія паслужылі ў выратаванні Айчыны нашай ".
Да пачатку творчай сустрэчы А.Д. Забалоцкі ў суправаджэнні дырэктара Дзяржаўнай установы "Беларускі культурны цэнтр духоўнага Адраджэння" Аляксандра Госцева наведаў Крыпту, пастаянную экспазіцыю "Музей Памяці".
Па матэрыялах БелТа